2015. november 5., csütörtök

Oszlár Kálmán András: Időtlen orgazmus - Tantrikus kontinencia & spirituális intimitás

Megvásárolható



A nyugati és a keleti életfelfogás közötti különbséget mutatja, hogy zavarba jöttem, amikor  megosztottam a moly.hu-s bejegyzést, hogy olvasni kezdtem Oszlár Kálmán András Időtlen orgazmus című könyvét. A saját kellemetlen érzéseim erősítették meg bennem, hogy valóban rossz irányba halad a nemiséghez és szexualitáshoz való viszony az európai vagy úgy nevezett nyugati kultúrában, végképp kiüresedik, lélektelenné válik. Egyre természetesebb, hogy van a szex és van a szerelem, a fiatalok már eleve úgy indulnak neki a felnőtt életnek, hogy kapcsolataikban szétválasztják a testet és a lelket.  Erre válaszul egy idézet a könyvből:
„A spirituális szexben a test csak eszköz, a lélek és a test együtt egyfajta testen kívüliséget, egységtudatot él meg. Itt cél a finomság, az érzékiség és a lassúság. Ami néha a nőknél túlzott romantikus elvárásnak tűnik (fürdőzés, illatok, füstölők, gyertyák, virágok), az a keleti spirituális szex kultúrában alap.”
 A szerző az indiai filozófia, illetve vallás témához kapcsolódó alapjait részletesen ismertetve vezeti el az olvasót a képesség kifejlesztéséhez szükséges gyakorlatok bemutatásához. Az ismeretek megértéséhez többek között Csíkszentmihályi Mihály flow-élmény koncepcióját, szexuál-pszichológiai forrásokat, illetve a keresztény vallás és a japán gésa hagyományok párhuzamait is felhasználja.
„A szexuális erőt nem elfojtva, hanem ’felemelve’ az Urdhvaretas jógik is képesek voltak a tökéletes belső alkímiai átalakításra a testükön belül, speciális jógamódszerek segítségével. Ugyanakkor nem éltek nemi életet, hanem aszkéta módjára elvonultak.”
„A Tantrikus Kontinencia pedig ennek a képességnek a kiterjesztése a nemi életre, vagyis annak spirituális oldalát előtérbe helyezve az energiák gerjesztését, felhalmozását és átalakítását, majd pedig felemelését helyezi a középpontba, szex előtt, közben és után.”
Oszlár Kálmán András, ahogy már fent írtam több oldalról, sokféleképpen közelíti meg a témát, megkönnyítve ezzel a megértést. Még a szkeptikusoknak is szán egy külön fejezetet, bátran és érthetően felépítve érvrendszerét.
Kitér és férfi és a nő szexualitása és érzelmi világa közötti különbségekre is, megmutatva, hogy épp a női lélek teszi szinte természetessé a nő számára, amit a férfinak gyakorolnia kell.
Különleges utazás ez a könyv a jóga, a spiritualitás, a szexualitás és a filozófia világába, nemcsak azért érdemes elolvasni, hogy a párkapcsolatunkat jobbá tegyünk, találhatunk benne az élet bármely területére érvényes szép, megszívelendő gondolatokat.