2015. november 4., szerda

Frányó Kriszta: Legénylak

Megvásárolható

Beismerem az elején egy kicsit nehezen indult, míg aztán egy ponton megfogott a történet. Való igaz leginkább történelmi könyveket, kalandregényeket, fantasy-ket és klasszikusokat olvasok, a mai Magyarországon játszódó huszonéves fiatalokról szóló regény viszonylag új terep, fel kellett vennem a fonalat. Rájöttem, hogy generációs problémával találtam szemben magam: nem ismerem a mai húsz és harminc közötti nemzedéket, én már kinőttem belőle, a környezetemben élő gyerekek pedig jóval kisebbek. Így nézőpontot váltottam, nem beilleszkedni próbáltam a történetben, ahogy eddigi olvasmányaim során, hanem igyekeztem megismerni, megérteni a szereplőket, motivációikat, gondolataikat. Rájöttem, mennyire mások, mint azok az emberek, akiket eddig ismertem.
Egy jól megírt, szépen kidolgozott írást kaptam kézhez. A környezet, a karakterek jól elképzelhetők, szinte „láthatók”, van dráma, titok, szerelem, barátság. Lassan elfogadtam a fiúk számomra túlzott érzelemnyilvánításait, a hisztiket, sírásokat, néha zavarban ejtően feminin hozzáállásukat a világ dolgaihoz. Sajnos kedvencem nem lett közülük, a legszimpatikusabbnak a művész Rolandot találtam. Az abszolút kedvenc szereplő pedig Emmi. A srácok barátsága, összetartása ellenben nagyon tetszett, ahogy a jól felépített és gördülékenyen megírt történet fordulatai is, ezekről nem is írnék, mert megéri őket olvasóként felfedezni. Azoknak ajánlom a történetet, akik szeretnek új, érdekes arcokat megismerni, és ebben könyvben olyan srácokkal lehet együtt sírni, nevetni, akik akár a szomszédban is élhetnének egy „legénylakban”.