2015. augusztus 22., szombat

Gerda Green: Fény és förtelem



Gerda Green Fény és förtelem című könyve villámlátogatás volt számomra a krimik világában. A klasszikus értelemben vett krimi engem kicsit frusztrál, mert nem szeretek csak azon gondolkodni egy egész könyvön keresztül, ki a gyilkos és hogyan tette, amit tett.  Gerda Green regényében meg van a szükséges plusz ahhoz, ahogy lekössön.  Kifejezetten tetszettek a magyar szereplők és helyszínek. A finom társadalmi és szociológiai utalások ültek, értettem a félszavakat, az elhallgatásokat. Szerintem egy kriminél vétek a cselekményről beszélni és a szereplők részletes jellemrajzaival is lelőhetünk néhány poént. Azért azt lemerem írni, hogy a karakterek jók, ott láthatók Bölecz Lilla kiváló grafikáin teljes valójukban. Érdekes hangzású, beszédes neveket viselnek, ruháztuk és külsejük érzékletes leírása jól kiegészíti  a cselekedeteiket. Helyenként megvillanó finom irónia, szatirikus humor, csipetnyi misztikum színesíti a szerintem egyébként klasszikus krimi elemekre épülő történetet. Egyedül a misztikus vonalnál éreztem egy kis bizonytalanságot, mintha az írónő nem lett volna biztos benne, hogy meddig mehet el a krimikben gyakori feltételezés és tévhit felől a valódi természetfeletti jelenségek felé.  Fantasy rajongóként én bírtam volna többet is, a krimi kedvelők helyett viszont nem nyilatkozhatok. Összességében kellemes kikapcsolódást jelentett számomra a Fény és förtelem.