2016. június 12., vasárnap

T. C. Lang: A Lámpás nyomában


Sajnos még nincs e-könyv olvasóm, így e-bookot csak szűkre szabott itthoni szabadidőben, számítógépen olvasok. Mivel busszal járok a sok várakozási idő olvasással telik, azonban egyelőre csak nyomtatott könyvekével. Így történt, hogy A Lámpás nyomában e-book változatával csak sokára végeztem. Vegyes érzésekkel vívódom, és ez nem a történet kivitelezésének, hanem a témának szól. Tisztázatlan a viszonyom az angyalos történetekhez, csak nagyon ritkán olvasok róluk, akárcsak sötét testvéreikről, a vámpírokról. Tudom, hogy ezek is fantasyk, de hozzám a dark vagy hard fantasy áll közelebb. Egyetlen vámpírt csípek, egy filmbélit, Mitchellt, az őt alakító színész, Aidan Turner miatt. Angyalos történeteket pedig barátságunk folytán csak Rose Woods-tól olvastam. A szent és profán kapcsán annyit tudni kell rólam, hogy tanultam vallástörit, és mély tisztelettel kezelem az emberiség történetének eme veszélyes területét. Ezért a rizikós hit témát kerülve, abszolút fikcióként tekintettem a könyvre, így egy jól felépített misztikus háttértörténeten alapuló romantikus kalandregényt kaptam. Kicsit a klasszikus western történetekre emlékeztet a főszál, ahogy a naiv főhősnő életébe betoppan a titokzatos, sebesült mesterlövész. Jelen esetben egy angyal. Az élet egyéb dolgaiban sokkal tapasztaltabb idegen pedig nehezen fogadja el a vadnyugati porfészek (a halandók világának) egyszerű szabályait. A történetvezetésben volt két szakasz, amiket kuszáltnak éreztem. Ronael, a fejezetek közé ékelt tényszerű, párbeszédektől mentes, leíró története némileg megtörte a lendületet, igaz, ezt követően változás is állt be az eseményekben.  A rövid epilógust pedig hektikussá tették a gyors időbeli ide-oda ugrálások.  Mindezek után is azt mondhatom, hogy egy kellemes, könnyű kalandban volt részem, kedvelhető szereplőkkel. Hoppá! Valami még eszembe jutott! A pokolbéli jeleneteknél volt egy pillanat, amikor felbukkant néhány horror-elem. És azt kérdeztem:  Miért nem volt eddig? Ez kellett volna ide! Kicsivel több kegyetlenség, nyers, érzékletes leírások…

Megvásárolható