2016. június 12., vasárnap

T. C. Lang: A Lámpás nyomában


Sajnos még nincs e-könyv olvasóm, így e-bookot csak szűkre szabott itthoni szabadidőben, számítógépen olvasok. Mivel busszal járok a sok várakozási idő olvasással telik, azonban egyelőre csak nyomtatott könyvekével. Így történt, hogy A Lámpás nyomában e-book változatával csak sokára végeztem. Vegyes érzésekkel vívódom, és ez nem a történet kivitelezésének, hanem a témának szól. Tisztázatlan a viszonyom az angyalos történetekhez, csak nagyon ritkán olvasok róluk, akárcsak sötét testvéreikről, a vámpírokról. Tudom, hogy ezek is fantasyk, de hozzám a dark vagy hard fantasy áll közelebb. Egyetlen vámpírt csípek, egy filmbélit, Mitchellt, az őt alakító színész, Aidan Turner miatt. Angyalos történeteket pedig barátságunk folytán csak Rose Woods-tól olvastam. A szent és profán kapcsán annyit tudni kell rólam, hogy tanultam vallástörit, és mély tisztelettel kezelem az emberiség történetének eme veszélyes területét. Ezért a rizikós hit témát kerülve, abszolút fikcióként tekintettem a könyvre, így egy jól felépített misztikus háttértörténeten alapuló romantikus kalandregényt kaptam. Kicsit a klasszikus western történetekre emlékeztet a főszál, ahogy a naiv főhősnő életébe betoppan a titokzatos, sebesült mesterlövész. Jelen esetben egy angyal. Az élet egyéb dolgaiban sokkal tapasztaltabb idegen pedig nehezen fogadja el a vadnyugati porfészek (a halandók világának) egyszerű szabályait. A történetvezetésben volt két szakasz, amiket kuszáltnak éreztem. Ronael, a fejezetek közé ékelt tényszerű, párbeszédektől mentes, leíró története némileg megtörte a lendületet, igaz, ezt követően változás is állt be az eseményekben.  A rövid epilógust pedig hektikussá tették a gyors időbeli ide-oda ugrálások.  Mindezek után is azt mondhatom, hogy egy kellemes, könnyű kalandban volt részem, kedvelhető szereplőkkel. Hoppá! Valami még eszembe jutott! A pokolbéli jeleneteknél volt egy pillanat, amikor felbukkant néhány horror-elem. És azt kérdeztem:  Miért nem volt eddig? Ez kellett volna ide! Kicsivel több kegyetlenség, nyers, érzékletes leírások…

Megvásárolható


1 megjegyzés:

  1. Kedves Erika, én három évig használtam egy e-book olvasót, elmondhatom, hogy fél hagyományos könyvtárat kiolvastam rajta, de ha nem túlzok,akkor is párszáz könyvet. Típust nem mondok, mert elavult, rég nem kapható. Nálam bevált, egy csomó kényelmetlenségtől kímélt meg. Volt, hogy huszonnégy órából huszonkettőt olvasással töltöttem, de merem állítani, hogy nem fáradt el jobban a szemem, mintha papírkönyvet olvastam volna. Ha rászánod magad, hogy vásárolj magadnak, csak egy fontos tanácsot adhatok: olyant válassz, aminek matt a kijelzője, egyáltalán nem tükröződik. A többi szempontról sokat olvashatsz a neten. Üdv: Máté Laci, Győr

    VálaszTörlés